Världens sämsta husse

Jaha, då var det slutgiltigt bevisat: Jag är världens sämsta husse. Nu har mina två fiskar Chewie och Louis, de sjätte och sjunde i ordningen, avlidit efter bara några veckor i skålen.
Det är lite lustigt. Alla de andra gångerna har jag kunnat fastställa dödsorsak. Det har varit för lite mat, för dåliga vattenförhållanden, och fysiska skador. Men den här gången vet jag faktiskt inte vad det beror på. Kanske att det är för varmt i min lya.
Så nu har jag bestämt mig för att inte skaffa några nya firrar innan jag lärt mig ALLT om hur man tar hand om dem. Jag hade en guldfisk när jag bodde i Lysekil, och den levde länge, men tydligen har tiderna förändrats och fiskar har blivit veklingar. Jag ska läsa ALLT som går att läsa om slöjstjärtar och guldfiskar. Jag ska bli ett fisk-orakel, och mina fiskar ska leva till 2014. Minst till maj.

Om en dryg halvtimme ska jag hem till Gonz. Där är det någon typ av vältahuset- och fylleslagsfest. Jihoo. Jag ska inte slåss, men jag hjälper gärna till att välta huset lite.


 
Dagens låt:

Cat Stevens - Another saturday night


- Cat Stevens finns inte längre. Däremot finns ju Yusuf Islam, som han heter sedan han blev muslim. Hur som haver är han en grym artist och det här är en av många sköna låtar. Enjoy!



Nu ska jag borsta gaddarna och göra tvåan innan jag pyser.
Mors!

// Frasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0