Roy Orbison avled på min namnsdag

Var på Debaser Medis igår kväll och såg på Anna Maria Espinosa. Vad ska man säga? Hon blandade och gav, som en kunnig musikkännare en gång hävde ur sig.
Jag hade för övrigt på mig mina nya, högklassiga kallingar. De levererade verkligen. Får se hur de blir när man tvättat dem en gång.

Är för övrigt sjukt besviken på alla er bloggläsare. Hur många gratulationer fick jag igår? TVÅ, varav en var från min mamma. Inga gratulationer här på bloggen.
Det är under all kritik.



Dagens låt:

Roy Orbison - You got it


Det är lustigt. Igår var jag på vippen att lägga upp den här låten, men istället blev det som kanske bekant Runaway med Del Shannon. "Roy kan väl vänta tills imorgon", tänkte jag. 
Vad jag dock blev varse om, ungefär just nu, är att det igår var exakt 20 år sedan Roy Orbison avled. Den 6 december 1988 skulle Roy Orbison hälsa på sin mamma i Tennessee, men just som han klivit in genom dörren föll han ihop i en hjärtattack och fångades av sin mammas armar.

Jag kände på mig att jag borde ha kört den här låten igår.

Hur som helst är det gott nog att hedra Roy Orbison idag, 20 år och 1 dag efter hans död. Här kommer You got it, en låt från samma år som han dog.



Syns!

// Hans

Kommentarer
Postat av: Nisse i Bläsen

You got It är en riktig höjdarlåt!

2008-12-08 @ 14:39:47
Postat av: Nisse i Bläsen

Grattis i efterskott på namnsdagen förresten...

2008-12-08 @ 14:41:33
Postat av: Hasse

Tack så mycket Nisse!

2008-12-08 @ 18:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0