Mina nya sockar

Nu ska vi prata goda gärningar.
Igår var jag nämligen hos min granne Anna (alltså inte Ståplats i Nybroviken-Anna, utan Granna, a.k.a. Sunkan) och skulle låna en pryl. I förbifarten insinuerade jag att jag behövde en virkad socka till, eftersom hon en gång skänkte mig en virkad socka som var för stor för henne och som därför tillföll mig. Tyvärr kommer man inte lång med en virkad socka. Högst till farstun. Just därför tyckte jag att det kunde vara bra med en till, eftersom den första var så fin.

Idag efter skolan hälsade hon att jag kunde komma bort till henne och få ett par sockar om jag ville.
"Jaha", tänkte jag. "Har hon massa sockar på lager eller?"
Men så var inte fallet, utan Sunkan hade igår satt sig och helt till min ära virkat två sprillans nya blåvita sockar. Och inte nog med det - hon hade även virkat in texterna "Hasse" och "Klant" på höger respektive vänster fot.
Snacka om personliga och fantastiska sockar!

Jag är - liksom gröten - rörd.



Dagens sked:

En lärka skedar Steve med Lloyden



Dagens låt:

Sly and the family stone - Dance to the music


Den här låten hamnar här av den enkla anledningen att jag för bara några timmar sedan hämtade ut en skiva med just Sly and the family stone ur min brevlåda. Nu ska det lyssnas!
Vet egentligen inte så mycket mer om bandet än att de var bland de första att mixa olika ursprung och kön i en enda blandning, samt att de var vägledande inom funk- och soul. Och det bör väl vara något positivt.
Asså, det är så himla svårt att skriva sådana här texter utan att låta pretentiös och besserwissrig... besserwissande... besserwissrad... besserwhiskas... om katten själv får välja.
Låten är i alla fall lång.



Ni skulle sett Arsenal igår. Ett gäng med typ 19 år i medelålder spelade bort Wigan på hemmaplan i ligacupen. Häftigt.

// Jolly Bob

Kommentarer
Postat av: Fabian

Du kan hälsa Anna att hon har ett stort fan i Göteborg. Fabian.



Det hon gjorde dig är ju för sjutton bland det finaste man kan göra mot någon. Leve Anna!

2008-11-12 @ 16:09:15
Postat av: Hasse

Jag ska frambringa detta.

2008-11-12 @ 18:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0