Muslimen Kanouté

Häromdagen hade jag och Kråkan en lite udda konversation på msn. Det hela började med att vi pratade om musikartisters ideologier och religioner. Senare halkade vi in på offentliga personer över huvud taget som är religiösa på ett eller annat sätt. Utan att veta ordet av det hade jag börjat prata om fotbollsspelare Frédéric Kanouté.

Konversationen såg ut enligt följande (med vissa ändringar):

Jolly Bob säger:

Kanouté, är han muslim eller?

karldavid säger:

tror jag inte

Jolly Bob säger:

Jojo

Jolly Bob säger:

Vad är det för religion har utövar då?

karldavid säger:

vad då då?

Jolly Bob säger:

Men snälla! Hur KAN man missa det. Han har ju för katten tejpat över Unibet-reklamen på Sevillas tröja

karldavid säger:

han är ju fransman som spelar för Mali

Jolly Bob säger:

so?

karldavid säger:

so på dig själv!

Jolly Bob säger:

(Källan till all kunskap, Wikipedia, säger:)
"Säsongen 2006/2007 fick han tillåtelse av Sevilla att spela med reklamfri tröja. Före dess hade han tejpat över reklam för ett spelbolag som fanns på tröjan med motiveringen "spelbolagen är ett verk av Satan som förstör människors liv". Kanouté är en mycket troende muslim och spel dobbel strider mot islams moraliska principer."

karldavid säger:

som om jag bryr mig!

Jolly Bob säger:

Jag hade rätt

Jolly Bob säger:

Gött

karldavid säger:

efterrätt: bajspudding!

Jolly Bob säger:

Va?

karldavid säger:

ää har inte tid att tjabba!


Som ni kanske förstår är det just bajspuddingen som är det komiska. Jag vet inte vad han fick det ifrån och han brukar inte vara i kiss- och bajsåldern.

För övrigt kan nämnas att våra konversationer inte brukar vara såhär hätska.



Dagens sked:

Bajspudding skedar en reseledare

(nu blir det lite väl mycket snusk här, det ska inte fortsätta)



Dagens låt:

Paul Simon och Chevy Chase - You can call me Al


Nej, den heter inte "Bodyguard" eller "If you'll be my bodyguard" eller något annat i den stilen. Den heter ju något så fyndigt som "You can call me Al".
Visst är Chevy Chase hyfsat busig här? Och lång!



Kalmar är förresten svenska mästare i fotboll. Grattis.
Det hade förstås varit roligare med Elfsborg, men har man en uns av småländskt påbrå måste man bli lite glad. Annars får man inga kräftor i sommar.

// Hansolof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0