Papper

I veckan såg jag på i en reklam på min msn att man kunde köra sten, sax och påse online.
Jag fick då idén att det hade varit lite tokigt om man körde den leken direkt i msn. Jag ventilerade tanken med Gonz och tvingade honom att köra en runda.
Jag räknade ner genom att första skicka iväg siffran 1 i ett meddelande, därefter siffran två och till sist siffran 3. Sedan var det dags för båda att så snabbt som möjligt skriva ner sten, sax eller påse och skicka.
"Hmmm", tänkte jag, "jag går ut hårt". Jag skrev sten.
Gonz gick ut ännu hårdare: papper.
(det var alltså inte så att han ville chocka. utan det var helt enkelt så att Gonz fick för sig att påse hette papper. Det var ju väldigt synd, för hade han tagit påse hade han vunnit. Och det är få som klår mig på sten, sax och påse, det vill jag lova)



Dagens sked:

Siffran fem skedar Kristin Kaspersen



Dagens låt:

Glasvegas - Geraldine


Just som jag för ett tag sedan förstod att Glasvegas var den nya hypen skyndade jag mig att köpa deras kritikerrosade debutalbum. Lite besviken blev jag. Det kändes liksom för mörkt och tråkigt, på något sätt samma tradiga känsla man får under klassiska, tråkiga rockballader. Men nu - några lyssningar senare - börjar det äntligen kännas som om Glasvegas kan vara något. Efter att Franz Ferdinand slutat spela i lördags drog discjockeyn igång just Geraldine i högtalarna och på något sätt var det en smula magiskt.



TV

// Hans O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0