Stamvägen

Fick precis ett samtal. Det lät typ såhär:

Jag: "Hallå"
Mannen i andra ändan: "mummel, mummel" (jag hör inte riktigt vad han säger, för sladden sitter löst. Jag trycker in den)
Jag: "Ursäkta?"
Mannen: "Hej, skulle jag kunna få tala med den som har hand om hushållet"
Jag uppfattar inte det sista ordet, utan antar att han tror att han kommit till typ Ballingslöv, som de brukar tro. Så jag säger:
"Du har nog ringt fel"
Mannen: "Det tror jag inte. Jag skulle vilja tala med den som har hand om hushållet"
Jag: "Ja, det är jag det"
Mannen: "Ja, vad bra. Jag ringer från blablabla och jag undrar om ni skulle vilja halvera era elkostnader"
Jag: "Njae, det vill jag väl inte riktigt, för det är inte jag som betalar min el. Den ingår i hyran"
Mannen: "Nähe, är inte detta Stamvägen 1?"
Jag: "Näe, haha, det här är Röntgenvägen i Flemingsberg"
Mannen: "Jaha, då har jag nog ringt fel"
Jag. "Ha! Då ringde du visst fel i alla fall då. Höhö"
Mannen: "Mummel, mummel, mutter, mutter, sura, sura. Jag är otrevlig fastän jag har ringt fel. Ha det bra ditt as."

Den där sista meningen var väl inte riktigt sann, men han var iaf jättesur för att jag skämtade lite med honom. Tönt.
Jag ska ringa fel till honom och vara sur.



Dagens sked:

Han som ringde skedar gul snö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0