Bababorg

En av mina bästa fränder är Baba (heter egentligen Sebastian). Han är rolig på många sätt. Mest lustigt är nog hans fiktiva stad Bababorg, över vilken han regerar med makt och respekt. Av någon anledning har Baba fått för sig att det mest ärofyllda man kan åstadkomma på den här jorden är att bo (eller låtsasbo) i Bababorg. Framförallt tror han att min högsta dröm är det. Och det är det, egentligen.
Därför brukar Baba bestämma mitt Bababorg-öde utifrån vad jag gör i det vardagliga livet. Om jag till exempel bjuder honom på glass får jag en fin villa i Bababorg och om jag bjuder honom på pizza blir jag utrikesminister, eller något i den stilen. Skulle jag däremot göra något drygt, är det stor risk att jag blir utkastad från Bababorg.
Det var ett tag sedan Baba brukade belöna mig med priser relaterade till Bababorg, men jag kom på att det är ganska kul. Borde ta ett snack med Baba om det där.


BABA
Känd från Lysekil. Spelar collegetennis i staterna. Är optimist och kilar stadigt med Astrid. Brukar hitta på regler om det mesta. Har en katt som haltar och fyra bröder. Gillar bortsett från sport även tv-spel. Lyssnar nästan bara på Bryan Adams. Brukar ha lite för stora tröjor. Hade nageltrång en gång. Brukar banga. Annars en klippa.



Dagens låt:

Little Richard - Good golly Miss Molly


Legenden Little Richard lirar på Berns salonger i slutet av november och jag är hyfsat sugen på att gå. Dock får jag nog då gå ensam och jag är äfven lite rädd för Berns. Dessutom kostar det 0,6 papp. Men det kanske är värt det för att få se "arkitekten bakom rock'n'roll. Det kan vara sista chansen.
Nåväl. Här kommer Good golly Miss Molly i färg (!).



Mögel.

// Hasse Brasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0