Den magiske mannen

Det låter otroligt, men idag ville jag verkligen plugga. Vi har nåt kursboksseminarium på torsdag, och med tanke på det ville jag ta tjuren vid de beryktade och läsa lite i den spännande Essentials of ecology. Det såg länge ut som jag inte skulle få plugga idag, eftersom den bok jag beställt inte kom på posten idag och eftersom det inte fanns några böcker på bibblan. Men vid 13-tiden trillade det inte ett sms där det stod ett löpnummer (typ beställningsnummer) och att jag kunde hämta boken på Quickshops (fråga mig inte varför deras affär har ett namn i pluralis). Dock kunde man inte hämta boken förrän kl. 17.
Därför traskade jag för någon timme sedan ner till just Quickshops (det är alltså bara en affär det rör sig om) och tänkte fråga om det verkligen var här man kunde hämta ut paket. Döm om min förvåning, men redan innan jag ens öppnat munnen frågade den unge herren i kassan:
"Ska du hämta paket?"
Jag blev ställd. Alltså inte typ ställd i hörnet, utan ställd på det sättet att jag blev paff. Jag frågade hur han visste att jag skulle hämta ut paket.
"Du har mobilen i handen", svarade han.
"Jaha", sa jag.
Jag tror att han ljög. Kanske. Jag tror att han har någon telepatisk förmåga och sånt. Eller så stalkar han mig. Hoppas på nummer två, hade varit rätt skoj med en stalker. Då kunde man göra lite skumma grejer så att stalkern inte riktigt fattade vad man gjorde. Bita i sina gardiner och så. Eller laga mat.



Dagens låt:

David Shutrick - Container

http://www.youtube.com/watch?v=QJY5pxdrJOc
Nej, det är inte Jakob Hellman som gjort det, ifall du hört den innan och trodde det. Det är nämligen många som tror det. Antagligen för att det låter snarlikt. Men det är David Shutrick som skapat den här låten och året var 1991. Då var jag fem. Ifall någon undrar. Men visst är låten bara för härlig och vårig? Synd att det inte är vår. Då skulle jag vara vårig.
Tyvärr kan jag bara lägga upp videon som länk.



Nu blir det ekologi!

// Larson

Kommentarer
Postat av: Anna

Varje gång du skriver vårig läser jag varig.

2008-09-02 @ 00:56:40
Postat av: Hasse

Lätt hänt

2008-09-02 @ 11:55:12
Postat av: Fabian

Jag har en stalker...

2008-09-02 @ 11:58:00
URL: http://fabianrex.blogspot.com
Postat av: Hasse

Har du? Vill du dela med dig?

2008-09-02 @ 17:15:04
Postat av: Fabian

I grund och botten är hon min facebbokstalker. Urfacebookstalkern. Hon säger sig heta Ninni men jag tror inte att hon är helt ärlig. Det sägs att stalkers inte är det.

2008-09-03 @ 13:41:32
Postat av: Hasse

Jodå, stalkers brukar man allt kunna lita på. Men Ninni låter inte som ett namn på en stalker, så hon är nog opålitlig.

2008-09-03 @ 17:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0