Förbjudna kassaskämt

Har suttit och pluggat ordentligt två dagar i rad nu, så det har blivit snålt med bloggande. Tyvärr.

Men. Jag tänkte prata lite mer om förbjudna skämt idag. Ni vet de där som redan dragits en miljon gånger.
Känn på denna:

"Man är och handlar och har lagt upp sin saker på bandet. Tyvärr har man glömt att lägga en stoppkloss bakom sina varor, så när kassörskan (för det är oftast en tjej, kom inte och säg något annat) kommit till ens sista vara och därefter börjar dra nästa kunds varor, inflikar man snabbt: "Åååh, det där är inte mitt". Då ska alltid personen efter skrocka: "Joo, men du kan få betala för det där, det gör inte mig något, hehehe".

Tråkigt och gammalt.
Vi som själva suttit i kassa känner också igen när man försöker dra en vara flera gånger utan att den går in och kunden säger:
"Jaha, men då är det väl gratis? Höhöhöhö"

Blä.



Visste du att...
...Lina Medina från Peru är världens yngsta morsa genom tiderna? 1936 födde hon ett barn. Då var hon 5 bast.

Tänk hur det var när ungen växte upp. När hon typ gick i trean så sa hon till sina polare:
"Nej, jag måste dra nu. Morsan ska konfirmeras idag"
Eller tänk när de växte upp! Då kanske morsan sa:
"Ojojoj, jag var inte alls så trotsig när jag var 15. Det var bättre förr. För fem år sen, asså"



Dagens sked:

Helan skedar Halvan

Inte så chockerande, jag vet, men låt den sjunka in.



Dagens låt:

Oasis - Live forever


Klassiker från första skivan, Definitely maybe (1994), som sedermera blev det snabbast säljande debutalbumet i Storbritannien någonsin. Resten är historia. 
Hade Oasis varit mer ödmjuka och mindre knarkiga hade de kunnat få ha med någon av sina låtar på mitt eventuella bröllop... Men det kanske de får ändå. Bra låt med ett på den tiden grymt band. Det finns en riktigt bra liveversion där Chris Martin kör denna, men vi sparar lite på det stycket till en annan gång. Här har ni originalet att frossa i ett tag först.



Bengt Kentsson

// Hansolof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0