Förbjudna skämt

Är det något jag stör mig på, så är det när folk drar skämt i vardagen som man hört 200 gånger. Av allt som jag ogillar ligger det i topp på min usch-lista, strax före barnmisshandel, krig och cancer. Nä, skämt åsido, men det är en smula störigt.
Alla som är mer eller mindre hemma på att ägna sig åt bollsporter, känner utan tvekan till det här scenariot:

Föreställ dig att man spelar lite skojfotboll på två mål. Om sedan bollen skulle rulla in i ett mål som inte är i spel, som till exempel står på sidan, måste någon idiot varje gång ropa: "Måååål"

Snälla! Det var ju knappast så att någon missade att bollen rullade in i ett annat mål. Stön.

Jag kommer att dra fler exempel på detta senare.



Dagens sked:

Kanye West skedar en jätteräka som skedar Majestix (från Asterix)



Dagens låtar:

France Gall - Cet air lá


18-åriga France Gall vann melodifestivalen 1965 Poupée de cire, poupée de son. Samma år spelade hon in den här fina låten. Efter att mer eller mindre ha varit anonym under 70- och större delen av 80-talet återvände France Gall till rampljuset 1987 med låten Ella, elle l'a. Ni som hänger med hyfsat i musikvärlden vet att Kate Ryan nyligen gjort en slätstruken cover på den låten. I och för sig kan jag inte påstå att stycket är speciellt upphetsande från början heller.
Det är däremot låten ovan. OCH på tal om covers har April March (känd från bloggen) gjort en cover på denna låt. Där har vi en typiskt bra cover.



Fin video och allt.



Arsenal toppar Premier league. Var på O'Learys och såg matchen mot Bolton igår. Fick visa leg. Även Fracke fick visa leg. Han är 25.

Ha en skön avslutning på veckan så hörs vi!
Rejv.

// Hans O. Larson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0