Handlarlista

Okej, alla bloggläsare. Det här är ett meddelande till mitt matlag. Vi i min klass ska åka på fältstudie i veckan och jag, Snerik, Karldavid och Gamle Gonz är i samma arbetsgrupp och därmed även samma matlag. När vi fyra grabbar gör något tillsammans brukar saker bli oseiösa. Känns lovande.
Hur som helst, det vore bara tråkigt för dig (om du inte är någon av ovanstående) att läsa vidare. Du kanske tycker att det verkar konstigt att lägga upp sådan här info på bloggen, men det är endast för att reta Snerik. Han blir sned.



Hallå grabbar. Jag och Gonz har försökt planera lite för de olika dagarna och eftersom ni inte varit med så sätter vi lite handlingsuppdrag på er. Ni får inte ha några invändningar. Hur är förresten formen, Snerik?

Vi visste inte riktigt hur mycket tillfälle det finns till kyl och så och av den anledningen tänker vi oss mat som klarar sig hyfsat i rumstemperatur.

Karldavid, du ska köpa:
Tre limpor bröd
Två liter kräm
Ketchup

Snerik:
En påse tortellinisar
Åtta päronisar

Ett paket mamma Scans köttbullisar

Gonz, du kör följdaktligen på:
Iste (så att det räcker)
Flingor
Mjölk?

Jag har köpt åtta paket nudlar och 2*275 gram bacon- resp. skinkost. Kostade typ 90-100 spänn. Ni kan ju veta det så att vi kan försöka göra ekonomin någorlunda rättvis. Gonz har med sig lite grejer som är kvar från Kebne. Typ pastablandning och Varma koppen med blåbärs- och jordgubbssmak.
Snax (med x) och annat får var och en sköta. För Snerik rekommenderas även glatt humör. Om det är tvåbäddsrum på Askö klejmar jag att slagga med KD. Det blir mest mys.

OCH så kan väl alla se så att det verkar räcka med ovanstående. Ring vid idéer.



Okej, jag ska vara lite trevlig mot alla andra läsare. Här kommer en skön bild:



Så kommer förstås även dagens låt:

Dagens låt:

Johnny Cash - I hung my head


En fin låt.



Det är lördag.

// Hansolof

(OBS! Imorgon blir det nog ett spännande inlägg om Lasse Kronér)

Kommentarer
Postat av: runkbert

skön igelkott, åt du upp den?

2008-09-07 @ 15:11:30
URL: http://runkbert.runk
Postat av: Hasse

Hej Gonz! Nej, jag tyckte inte att jag ville förstöra den... FÖRSLAGSVIS åt jag upp den.

2008-09-07 @ 16:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0