Lasse Kronér - en fin kille

Jag antar att de flesta i min generation kommer ihåg ungdomsprogrammet Voxpop som varje vecka spelade den ballaste musiken. Någon gång i begynnelsen av Voxpop leddes programmet av en snubbe som hette Magnus Carlsson. Ibland efter programmet visades en liten filmsnutt där denne man gjorde någon god gärning, typ hjälpte en tant över vägen eller lyfte upp ett barn som inte nådde upp till brevlådan. Denna lilla handling följdes av en liten text som löd: "Magnus Carlsson - en fin kille"
Det tycker jag är roligt.

Nog om det. Jag vet att ni alla har väntat. Efter gårdagen lilla teaser om att bloggen idag kommer att behandla Lasse Kronér (som ju är just en fin kille) har ni med största sannolikhet varit sömnlösa inatt och tänkt: "Vad är det Hans kommer att skriva om Lasse Kronér imorgon?". Jag ska inte låta er vänta längre.
Visst är han skön, Lasse Kronér?! Jag kom att tänka på det häromdagen när jag tittade på Doobidoo, där ju han är programledare. Lasse Kronér har verkligen ingen koll på någonting. Det ser till exempel ut som om han liksom chansar på vad nästa programpunkt ska vara. Allra skönast är dock när han tar upp några pappersremsor på vilka det står skrivet en textrad ur en låt. Lasse visar textremsan också ska lagen börja sjunga på låten. Det roliga är då att Lasse aldrig riktigt kan hålla sig, utan han måste vara med och klämma i på varenda himla låt. Det kallar jag kärlek och bra tv.
Det var det om Lasse Kronér.



Idag ska jag på R.E.M. i Globen. Det måste vi vaka in!

Dagens låtar:

R.E.M. - Loosing my religion


Magisk låt som man nästan kan höra hur många gånger som helst. Out of time heter albumet och utkom 1991. Spelar de inte den här ikväll kommer jag kanske börja gråta.

R.E.M. - Daysleeper


Inget riktigt invakande utan minst två låtar. Här kommer Daysleeper, största hiten på Up från 1998. Minns ni förresten Litauens bidrag till Eurovision song contest 2006, där de skickade låten "We are the winners"? Där är det en snubbe som går fram mitt i låten och dansar en vild dans. Jag tycker att när Michael Stipe i R.E.M. har glasögon påminner han lite om den snubben.
Se klippet här: http://www.youtube.com/watch?v=Z75mLlg4uO0



Jörgen Persson - shit vad grym han är!

(OBS! Jag kommer att vara på fältstudie på ett ställe som heter Askö mellan måndag och torsdag nästa vecka. Med andra ord liten sannolikhet till bloggande. Titta istället närmare på länkarna i vänsterspalten och få lite sköna bloggupplevelser)

// Hasse Brasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0