Mitt nya cd-ställ

Hej Jörgen.

Efter att ha varit hemifrån i drygt ett dygn är jag nu tillbaka i Flemington. Skönt.
Angående min handlarlista som jag publicerade i fredags, så kan jag meddela att allt från listan inhandlades. Plus lite till. Dessutom kompletterade jag listan på bussen till IKEA. Den såg följaktligen ut såhär:
* CD-ställ
* Batterier
* Kanske en ram

Dessutom hade min handlingskamrat Anna (ej att förväxla med Granna a.k.a. Sunkan) kompletterat med någon grej. Har glömt vad det var.
Hur som hafver. Vad jag inhandlade på IKEA till sist var:
* CD-ställ
* Batterier
* En ram
(som inte passade när jag kom hem)
* En mjölkskummare (hallå, den kostade typ nio spänn!)
* Två par diskhandskar
* Lite godis
* Te


Diskhandskarna köpte jag mest för att de var billiga. Det var ett par svarta och ett par röda diskhandskisar. Är egentligen inget fan av diskhandskar, men eftersom det var billigt tänkte jag att det var bra att slå till. I nödfall använder jag dem som skrivhandskar, som man kan ha i plugget när man antecknar. Kanske blir bättre grepp på pennan eller nåt.

CD-stället var rött. Mitt gamla är gult. Nu har jag placerat alla mina cd-skivor från det gula cd-stället i det röda. Det gula cd-stället står tomt. Men istället tänkte jag placera det fåtal brända skivor om jag äger i det gula cd-stället. Dessutom är det röda stället nästan fullt. CD-stället är lite längre än jag. Sa jag att det var rött?
Okej, jag ska försöka släppa mitt nya cd-ställ. Men jag kan avslöja att mina cd-skivor är sorterade efter bokstav. Såklart! Annars skulle jag faktiskt aldrig hitta. Om någon tycker att det är en smula nördigt, skulle ni bara veta vad Karldavid ägnar sig åt. Han bokför alla sina cd-skivor i Excel. Där har ni något. Jag tänkte också göra det. Sen kom jag på att det var nästan helt onödigt. Jag ska slå Karldavid.
Nu ska jag snart räkna mina cd-skivor. Jag och Karldavid har kommit överens om att dubbelskivor räknas som en. Singlar och ep:s kan inte räknas med i antalet. Räknar man brända skivor dör man.

Hejdå.







Dagens låt:

The Beatles - Strawberry fields forever


Klassiker, förstås. Vårt bands (The Rolled up sleeves) nya grej kommer att bli att översätta Beatles-låtar. Till svenska asså. Vi spår att dethär blir vår största hit: Jordgubbsfält för alltid.



Arsenal vann med 4-0 borta igår.

// Jolly Bob

Kommentarer
Postat av: Fabian

Ni räknar alltså album och inte skivor? The way to go om man frågar mig.

Jag har också bokfört mina skivor på dator en gång i tiden, då inte bara skivor utan böcker och filmer också...

2008-09-14 @ 18:09:13
Postat av: Hasse

Ungefär så. Räknade dem nyss och tog med dåligt samvete med typ "Absolute Rock Classics 3". Däremot inte Kommunala musikskolan i Lysekil firar 25 år.

156 stycken blev det på det sättet.

Trodde det var 10-15 fler. Får nog ligga i.

Vad säger du, är bokföring något att satsa på?

2008-09-14 @ 19:36:40
Postat av: Johanna

Du är inte riktigt klok Herr H

2008-09-21 @ 12:15:44
Postat av: Hasse

Försmodligen sant.

2008-09-21 @ 13:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0