Nattmänniskan Hasse

Hej igen.

Jag har precis varit på Askö och gjort en massa ekologiska experiment. Där var puls. Jag sov i samma rum som Karldavid, eftersom jag paxat honom redan innan resan,
Inatt vaknade jag klockan tre och tände taklampan. Sedan lade jag mig i min säng. Davsan (smeknamn på Karldavid) fattade ingenting och gick och släckte. Jag blev förbaskad och röt:
"Vad håller du på med?!"
"Släcker! Varför tände du"
fräste Davsan tillbaka.
"För att vi ska upp nu" röt jag.
"Klockan är tre"
"Jaha. Förlåt"
avslutade jag.

Jag vet inte vad felet är på mig, men jag brukar hitta på en hel del konstigheter i sömnen. Allra vanligast är att jag pratar. Jag börjar bli rädd för att jag kan häva ur mig hemligheter om både ditten och datten. Tänk om jag till exempel skulle säga:
"Jag mördade Palme"
eller
"Jag är en muterad get"
Vad skulle folk tro då? Förhoppningsvis skulle de inte låsa in mig om jag sa att jag var Palmes mördare. För jag föddes ju några månader efter att han blivit skjuten. Men de kanske låser in mig ändå. Undrar vad jag ska göra med de här sömnproblemen. Just nu verkar den enda rimliga lösningen vara att lyssna på klassisk musik på P2. Borde ge lite harmoni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0