Axel och hans principer

Nu har jag fått mina Coldplaybiljetter. Skönt. Ska ladda inför imorrn nu.

Karldavid och jag ska se på Arsenalmarren idag. David dricker öl. Han är på sin andra. Jag dricker ej öl. Jag är på min nollte.
Men ibland dricker jag lite öl. En gång för ungefär två år sedan spillde jag lite öl på min t-shirt. Då kände jag mig som en The Clash-medlem. Nog om det.

Min polare Axel har nyligen kommit hem från Kanada, där han tillbringat den närmaste månaden. Han ringde förstås igår och snackade skrönor. Dessutom ringde han imorse kl tio i åtta och började mala.
"Är det inte lite tidigt att ringa nu" frågade jag.
"Nänänä, du kan reglerna - hemtelefonen får man bara ringa under dagtid, men mobil går bra när som helst. Dessutom har arbetsdagen börjat nu, så det är okej att ringa" hävdade Axel.
Han hade faktiskt rätt. Vi har vid några tillfällen ventilerat när och hur man kan ringa och nästan kommit fram till ovanstående. Men just då kände jag mig lite trött för att orka prata i telefon, trots att jag ställt klockan en halvtimme senare. Nog om det, som jag ju brukar säga.
Axel är ganska lik Greggan på många sätt. Han har nämligen, i likhet med min far, väldigt många principer och regler. En klassiker var när Axels bror kom ut med en Harry Potter-bok (tror det var Den flammande bägaren) från toaletten. Axel stannar upp och tittar förskräckt på sin yngre bror:
"Men Viktor, vad har jag sagt? ALDRIG inbundet på toaletten!"
Är det inte för härligt?


AXEL
Unik på många sätt. Riksfjant och allmän tok. Pluggar juridik. Är tillsammans med en tjej från Kanada som heter Robin, samma namn som hans rumskompis har. Axel och hans rumskompis brukar göra en fluorsköljardans. Gillar sport och kan spela lite gitarr. Brukar chocka. Har få spärrar. Går att skriva en bok om. Brukar hota med stryk.



Dagens låt:

Leonard Cohen - Hallelujah


En fin låt som det gjorts otaliga covers på. Men Herr Cohen har gjort den från början, och den som tror något annat kan ju ragga upp en dinosaurie. Axel ska gå på Cohen i höst och då tyckte jag att det passade med den här låten idag. Var själv sugen på att gå men kom på att jag inte kan sälla mig till de äkta fansen och kände mig av den anledningen som en dålig människa som bara går på alla konserter. Dessutom var det dyrt.



GUNNERS IKVÄLL!

// H.O. Larson

Kommentarer
Postat av: Anna

Alltså, när han först kommer gående påminner han verkligen på många sätt om Tom Bergeron. Brr.

2008-09-18 @ 16:42:58
URL: http://badguyfallsinpoop.blogg.se/
Postat av: Hasse

Kanske. Var tvungen att googla denne snubbe, så jag vet inte. Men jag antar att det är ett dåligt omdöme.

2008-09-18 @ 17:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0