Vilken pärs!

Idag tänkte jag prata lite om en pärs som jag upplevde precis. Det hela grundar sig i att jag och Snerik ska gå på Coldplay på torsdag och att vi (jag) därför tänkte hämta biljetterna idag.
Döm om min förvåning, men trots att jag läste upp mitt bokningsnummer och visade mitt betalkort och legitimation, fungerade det inte. Enligt snubben på ticnet-ombudet berodde det på att mitt swedbankkort inte var det rätta. Jag funderade ett tag och kom på att jag bytt kort sedan jag beställde biljetterna.
"Du får komma tillbaka med ditt gamla kortnummer"
Jag tänkte att det var lugnt, eftersom mitt kort låg i tryggt förvar hemma. Men som jag bedrog mig. Det enda jag hittade var mitt gamla mecenatkort. Panik. Jag vände upp och ner på alla plånböcker och lappar för att hitta mitt gamla kortnummer. Inga träffar. Till sist ringde jag hem och framhävde med darrande röst:
"Du måste hjälpa mig"
Greggan trodde inte att han hade varken kortnumret eller kortet någonstans i Lysekil. Han gick in och tittade i mitt gamla rum rum, men något kort fanns inte. Till sist lyfte han på några tidningar och såg något mörkblått stå lutat mot väggen på byrån. Kortet! Jag slog åtta vålter och badade i glass när jag fick höra nyheten.
Imorgon ska jag tillbaka till ticnetombuded med mitt kortnummer. Begär de att få se kortet och inte nöjer sig med kortnumret kommer jag personligen att äta upp hela Sergels torg och slå en massa oskyldiga barn.

Okej, det här var kanske inte en så rolig skröna, men jag var tvungen att få den ur mig, såhär i all press som släppt.

För att pigga upp oss tar vi en Supremeslåt.



Dagens låt:

The Supremes - Baby love


Ni som är lite insatta i The Supremes vet kanske att de ofta benämns som Diana Ross and The Supremes. Men med respekt för övriga medlemmar trycker jag in fröken Ross på samma nivå som de andra.
Nåväl. En riktig klassiker har ni här.



Nu ska jag se på Zlatan.

// Hansolof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0