Årets årstid: Våren

Nu har jag en gång för alla kommit fram till vilket som är den bästa årstiden. Efter noga studier och en massa viktig forskning har jag äntligen kommit på att VÅREN trots allt är bäst.

Sommaren
är som bekant ledighetens och värmens årstid, men vi alla vet ju att den aldrig är så bra som den kunde ha varit. Man tror att man kommer ligga och glassa hela dagarna, men istället jobbar och sliter man. Sedan när man inte jobbar tror man att man ska hålla på med kul utomhusaktiviteter, men vädret brukar ju balla ur, och bra badväder är helt enkelt inte vanligt. Visst, jag gillar sommaren, men vädermässigt är den oftast bara ett enda stort västgötaklimax.

Efter sommaren kommer hösten, tror jag. När löven färgas gula och solen lyser är hösten helt underbar. Det pågår i maximalt tre veckor. Sen är den skit. Det enda som den bidrar med är att den ger inspiration till vemodiga songwriters.

vintern vill alla ungar ha snö. Inga gamla vill ha det. På julafton - när snö faktiskt är befogat - är marken oftast bar, men sedan i januari och februari, då kommer snön. Sedan ligger den kvar sådär fram till typ mars. För att citera min gode vän Bompa:
"Snön är som synden. Ett tag tycker man att det är ganska kul, men till slut inser man vad det egentligen är - djävulens påfund"

Våren är allt som de andra årstiderna inte är. Den överraskar och gör en aldrig besviken. Ena dagen är det vinter och kallt, och nästa är det skön vår och man kan gå med tunn jacka. Dessutom slipper man ha fula skjorts.
Snart är det dags.



Är det förresten någon som ska med till Gonz ikväll?



Dagens låt:

Caesars - Candy kane


När jag var på Oasis i januari var Caesars förband.
Någon gång ska jag nog kasta skit över konceptet förband här på bloggen.


// Hans O.

Kommentarer
Postat av: Erik

Faktum är att jag för en liten stund sedan proklamerade att våren börjar idag. Jag tror din forskning kan stämma, det är ganska underbart. Fast sommaren på natten slår nog ändå allt när jag tänker efter.

2009-02-26 @ 11:29:05
Postat av: Hasse

Ja, just sommarens nätter är faktiskt lite underskattade.

2009-02-26 @ 17:46:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0