Bu: Alla hjärtans dag. Bä: Blodpudding

I övermorgon (imorgon) är det dags för Alla hjärtans dag. Gamle Gonz har försökt tjata på mig om att bjuda ut en massa brudar, bland annat har han fått för sig att jag är med på hans Yes man-vecka, och att jag därmed är tvungen att dra med någon på dejt.
Jag tycker att Alla hjärtans dag är lejm. Nån sån där joxig högtid när man ska vara extra gullig mot sin hjärtevän. Jag menar - varför kan man inte vara snäll och gullig någon av årets andra 364 dagar? Dessutom tycker jag att man kan bjuda ut folk någon annan dag också.
Nej, ner med Alla hjärtans dag, anser jag.

Sa jag förresten att jag faktiskt är singel? Ring eller sms:a.


(Men inte du, Gonz, du får fixa någon annan)



Blodpuddingsbranschen har blivit het. Nu i finanskrisen går blodpudding åt som smör i solsken (eller kanske som blodpudding i solsken). Jag och Karldavid har bestämt att investera i BP-industrin vid nästa finanskrig. Kan bli en hacka.



Dagens låt:

The Pogues & The Dubliners - Whiskey in the jar


Axel är alltid noga med att påpeka att Dubliners, och inga andra, var först med Whiskey in the jar. Här får de hjälp av pubvältargänget The Pogues och gör den skönaste versionen av dem alla.


// Hasse Brasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0