Tandtråd

Igår var jag hos tandläkaren. Hade diverse olika skavanker inne i munnen, men inga hål, så jag var ganska nöjd. Tandläkaren sa dock att jag borde börja använda tandtråd, och det har jag också gjort idag.
Men ni kanske vet hur det är med tandtråd - man måste vara väldigt försiktig när man trycker in den mellan tänderna, annars kan det göra lite ont i tandköttet. Idag när jag hade tandtrådat mig kände jag att det smakade lite blod.
Då tänkte jag såhär för mig själv:
"Omäh! Ska det behöva smaka blod varje gång jag använder tandtråd? Äh, jag vänjer mig nog. Helt plötsligt kommer jag inte kunna klara mig utan smaken".

Jag tänkte alltså så på riktigt.


På tal om blod: idag åt jag blodpudding, förstås. Blodpudding och pulvermos. Men jag hade ingen lingonsylt.
Shit, vad gott det är med pulvermos asså. Kanske inte världens nyttigaste mat, men klart underskattat ändå. Den som tycker något annat kan ju äta en drake.



Idag ska Karldavid komma hit och lejma lite. Jag ringde och frågade när han skulle komma.
"Tåget kommer in fem i åtta" sa han.
"Okej, då får du skynda dig så att du inte missar för mycket av På spåret" sa jag.
"Aaaah... Eller så ser vi det i efterhand" sa KD som helst inte ville missa ens tio minuter av programmet.

Den killen älskar verkligen På spåret. Han är för go.



Förra torsdagen när jag satt upp och skrev på en hemtenta hela natten tittade jag ut genom fönstret.
När Flemingsberg ser ut såhär kan man bara älska det.


Nyfallen snö och gult ljus över hela centrum. Du har fångat mig, fagra Flemingsberg.



Nu när jag ändå lägger upp bilder... Jag förstår inte riktigt vad som har färgat min hårbotten röd.





Dagens låt:

Povel Ramel - Johanssons boogie woogie-vals


Povels första hit - premiär i tv.


// Prassel

(Varför är det ingen som ringer och bjuder mig på dejt imorgon? Hittills har Gonz ringt sex gånger och frågat, och två av mina högstadielärare har ringt varsin gång, men annars är det tyst i telefonen)

Kommentarer
Postat av: En vän till en vän till en vän till dig som råkat hitta hit

Älskar denna låten; min morfar (may he rest in peace) sjöng den ibland för oss. Han sjöng visserligen inte så bra, med det var inte det viktiga.

Hm, getting off track here; det jag egentligen ville säga var: Povel Ramel är grym! May HE rest in peace!

2009-02-15 @ 10:02:47
Postat av: Hasse

Det är ju så tråkigt att alla duktiga människor alltid ska behöva prisas först efter sin död. Fatta vad Bob Dylan kommer ultraälskas den dagen han dör, än mer än han redan är upphaussad...

2009-02-15 @ 19:44:59
Postat av: David

Jag trodde bara det var barn med ADHD som gillade pulvermos. Not that there's anything wrong with that!

2009-02-16 @ 21:10:24
URL: http://davidwinsnes.blogspot.com
Postat av: Hasse

Pulvermos kommer direkt från himlen. En gåva från Gud.

2009-02-16 @ 23:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0