Semlor och en extra välsignad minut

Igår hade jag en euforisk minut. Först satte Robin van Persie den straff som betydde 1-0 för Arsenal hemma mot Roma och sedan, just när jag slutat jubla, fångade Per Elofsson svärdet i nattduellen i Mästarnas mästare och slapp därmed åka ur tävlingen (fattar ni inte hur det går till får ni skylla er själva).

Den där minuten var extra välsignad.
Ibland är livet underbart.



Förresten var det ju feta tisdagen igår. Jag åt en semla.
På tal om semlor har jag en riktigt bra skröna.
Den utspelade sig för något år sedan eller två, när jag och några av grabbarna fick för oss att köpa semlor på Pulsen.
Jag har aldrig varit något riktigt fan av grädde, så när jag såg vacker, gul vaniljkräm i några av semlorna lyckades jag övertala mina fränder att köpa dem istället.
Semlorna var förstås tänkta att ätas som efterrätt, men redan före maten ville jag ha ett litet provsmak. Jag tog en rejäl klick vaniljkräm på mitt högra pekfinger och stoppade i munnen.
Problemet var bara att denna fagra, gula vaniljkräm inte var just vaniljkräm.
Det var grädde.

Jag vet inte hur ofta ni äter härsken grädde, men det smakade verkligen kräk.



Dagens låtar:

The Turtles - Happy together


Först en gammal 60-talare. Känn på versen.


The Hoosiers - Worried about Ray


Igen. När jag hör versen i Worried about Ray kan jag inte låta bli att tänka på Happy together. Och vice versa.
Jag tycker för övrigt att sångaren Irwin Sparkes påminner om Ben Stiller på något sätt.


// Frasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0