Chokela och bullar

Okej, lägesuppdatering:

- Andrej Arshavin blev klar för Arsenal igår. Förstärkning behövs i laget, inte minst på mittfältet. Dock kommer "den lille tsarens" 172 cm och 6 hg i matchvikt knappast att tillföra mycket tyngd på mittfältet, vilket är vad som allra mest behövs. Men kreativiteten tackar vi för.

- Jag var på bio i söndags. Benjamin Buttons otroliga liv. Hade hört en del gott om filmen, och helt ärligt var den ungefär så som jag hade väntat mig att den skulle vara. Men fortfarande väldigt sevärd och gripande. En gång började jag nästan grina. En gång hostade jag.

- Häromdagen satt jag och njöt över att det var ganska längesedan jag var förkyld. Tji fick jag, för i förrgår kände jag hur något ont kom smygande över mig. Igår när jag vaknade och hade tänk jogga behövdes inte mer än två sekunders övervägande. Jag lade mig igen och sov någon timme till. Sedan harklade, snorade och Bafucinknarkade jag mig igenom resten av dagen. Jag är mitt i Mörby centrum.

- Vi har en del att göra i plugget. Den här veckan läser jag två böcker och ska skriva en hemtenta på dem till på fredag. Idag lämnade jag in ett PM för det stundande C-projektet som inleds nästa vecka och håller på i tio veckor.

- Jag känner att det kanske är dags att begrava bloggen - igen. Bloggen har inte fått riktigt samma popularitet efter uppehållet och jag funderar på om jag egentligen pallar med synen på mig själv som "bloggare" länge till.

- Jag har ätit mycket sushi hittills i år. Två gånger bara under förra veckan.

- Jag har börjat äta mycket gröt på sistone. Först körde jag på havregrynisar, men nu käkar jag någon sorts sportgröt. Det gör jag bara för att Susanna Kallur är på bild på baksidan.

- Jag har ny kaffebryggare. Har jag sagt det? Jag älskar den redan och bara häller i mig kopp efter kopp.



Dagens låt:

Popsicle - Sunkissed


Gammal fin, svensk 90-talspop.



Någon som kommer ihåg den här låten?

Du ska få chokela å du ska få bullar.

Du ska få ligga på armen å rulla.

Du ska få följa med till kinematografen.

Du ska få följa me till Strömstad på bal.


Raj dadi ra dadi dadi dadi rajda

ra dadi ra dadi da dadi rajda


Raj dadi ra dadi dadi dadi rajda

ra dadi ra dadi rajdaj da.


Du ska få sockertöj å du ska få lade.

Du ska få ligga på min stora tjocka mage.

Du ska få följa me till Strömstad å bade

Du ska få följa me på kinematobläng




Avslutningsvis kommer ett roligt klipp från Lilla sportspegeln. Killen som frågar är hur skön som helst.
Titta HÄR!

// Hasse

(nästa gång ska vi kika lite på Peter "Foppa" "Foppen" Forsberg)


Kommentarer
Postat av: Winsnes

Lägg inte ned för helvete. Din blogg räddar mig från att få aids ibland. Ibland gör den det.



Lägg inte ned den. Kejj.



För övrigt känns Benjamin Buttons otroliga liv betydligt sämre sedan den totalt sönderhypen (Gullmarsgymnasiet svämmar över att BEnjamin Button-fans). Det blir liksom inte ens kul att gilla den längre. Bajs.

2009-02-05 @ 17:18:45
Postat av: Hasse

Jag tar verkligen till mig din goda kritik, speciellt med tanke på att du som blivande storjournalist kanske uppskattar en god text.



(Ah, jag har fattat att filmen är sjukt hajpad, men inte att det var så sjukt. Nu ska jag nog också dissa den, för den är ju trots allt surrealistisk)

2009-02-05 @ 19:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0