Brygg-Hasse

Efter rejvet i Uppsala i fredags var det igår dags för mig att träffa Greggan (min pappa). Greggan var på mc-mässan på förmiddagen och... Eller vänta nu. Det här börjar likna sådana där tråkiga blogginlägg som jag vill hålla mig borta ifrån.
Hur som helst åt vi mongoliskt och såg på De ofrivilliga. Det var gott och den var kul.

Jag funderar på att sy idag. Hade varit rätt gött ändå...

(Lite handbollssnack nu: Jag tycker att det där "andra gruppspelet" de kör i VM är ganska lejm. Matcherna blir liksom avgörande, men det känns ändå som om de saknar glöd. Nja, säger jag.)

Nu till det riktigt viktiga: Jag har köpt en kaffebryggare. På riktigt. Innan höll jag på med en sån där proffsig pressjox, men det var bara omständligt. Nu brygger jag kaffet. Kalla mig gärna Brygg-Hasse. Ska nog gå och brygga nu, kanske flera koppar. Inte för att jag vill ha så många, utan för att jag kan.

Vi tar en skön bild på det:



Och en till:



Dagens låtar:

Hari mata hari - Lejla


Jag tror att ni alla har glömt vilken bra låt Bosnien hade i eurovisionsfestivalen 2006. Jag skojar inte nu, jag tycker att den är bra, bortsett från att sångaren Hajrudin "Hari" Varešanovic hela tiden visar hur stora fiskar han har fångat. Eller vad han nu gör.

Fatals picards - L'amour à la française


På tal om bortglömda schlagerlåtar. Här har ni Frankrikes upptempojox från 2007. Slutade på en skandalöst dålig placering.



Rejv

// Hansolof

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0