Daniel Craig i Tintin

Senaste nytt: Daniel Craig, av alla människor, kommer att spela Tintin i den kommande filmen Enhörningens hemlighet som har premiär 2011.
Vem han spelar? Rackham den röde. Jag vet inte hur inlästa ni är på Tintin, men Rackham den röde har inte någon speciellt stor roll. Faktum är att han bara förekommer i totalt 13 serierutor i albumet, och han är bara en historisk person där. Undrar vad duon Steven Spielberg-Peter Jackson som ligger bakom filmen har i kikaren...
Det är även klart att Jamie Bell, som spelade Billy Elliot, kommer att vara Tintin själv. Känns som ett bra val. Först avslöjades det att doldisen Kirsten Myburgh skulle vara Tintin, men sedan var det tydligen klart att unge Thomas Sangster skulle vara Tintin. Men nu är det tydligen definitivt att Bell blir Tintin. Bra val. Killen är född samma år som jag (1986), och det känns som om man inte kan vara mycket yngre än så för att bli helt fjantig som Tintin.
I övrigt kommer Simon Pegg och Nick Frost som bland annat medverkat i Shaun of the dead att vara skådisar i filmen. Det kommer även Mackenzie Crook att göra, han som har det lösa ögat i Pirates-filmerna.
Sedan länge står det klart att Andy Serkis som var Gollum kommer att vara Haddock. Sköna skådisar om ni frågar mig. Och det gör ni ju, som jag brukar säga.
Infon kommer från Generation Tintin.

Men det finns en som jag allra helst hade sett i Tintin: Lasse Kronér. Vet inte riktigt vem han skulle spela, men ett förslag är att han kunde vara sig själv. Vidare kan Ingvar "Oldet" Oldsberg och Björn Hellberg spela Dupond och Dupont.

Slut på den nyhetsartikeln.

En gång åt jag upp ett helt Tintin-album.


Kommentarer
Postat av: towe

Vad kul att höra! Att folk blir engagerade och har viljan att lära sig mera.



Värmer mycket att veta.

2009-01-28 @ 16:30:47
URL: http://cpmamman.blogspot.com
Postat av: Hasse

Ingen orsak.

2009-01-29 @ 00:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0