Alla drar rövare

Det här med att "dra rövare"... Jag drog en idag.
Var i Uppsala med lite skönt Lysekilsfolk igår och åkte med tåget hem idag. Betalade till Sthlm och tänkte därefter byta och åka med pendeltåget hem till Flempan därifrån.
Men när jag sitter på tåget från Uppsala förstår jag att tåget går direkt till Flempan. I detta ögonblick bestämmer jag mig för att dra en så kallad rövare och sitta kvar hela vägen. De har ju redan kollat min biljett.
Men när tåget gått förbi Stockholm kommer det på en ny konduktör och vet inte vilka som är nypåstigna.
Han kommer fram till mig och ber om min biljett (som det står Stockholm på). Jag lämnar fram den och kniper ihop munnen.
"Jaha, vart hade du tänkt åka då" frågar han tjurigt.
"Flemingsberg" säger jag och verkar frågande.
"Här står det Stockholm" säger han (eller ngt i den stilen, jag minns inte så noga, jag var halvnervös)
"F-F-FÖRLÅT" stammar jag fram. "Jag måste ha gjort fel" fortsätter jag och låtsas börja grina lite.
"Jag tror dig. Det är ändå samma pris till Flemingsberg" avslutar han och stegar därifrån.

Som det kan gå.
Jag kom hem helskinnad.



Dagens låt:

Franz Ferdinand - Ulysses


Franz Ferdinand släpper nytt album i dagarna, den 28 i Sverige för att vara exakt. Här har ni bandets senaste singel som sonderat i radioapparaterna den senaste tiden. Bådar gott.



Greggan är på mc-mässan här i Stockis och idag ska han bjuda mig på mat. Bådar gott även det.

// Hans O. Larson

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag älskar FF! Är så surig över att jag missade dem sist de var här.

2009-01-27 @ 11:21:45
URL: http://sofiasko.bloggagratis.se
Postat av: Hasse

Det var synd, för det var riktigt bra! Men de kommer ju hit i mars igen och det finns nog biljetter kvar!

2009-01-27 @ 17:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0