Livet med och utan Spotify

Råkade snubbla in på en blogg som skrev om Chris Browns konsert på Hovet. Det var jättemesig och jag ville spy. "Annat är det när jag skriver om kul konserter" tänkte jag i några sekunder innan jag insåg att så är det förmodligen inte alls. Jag såg mig själv ur andras ögon - deras som gått på typ 500 konserter och sett Beatles 13 gånger. Förmodligen läser de nog inte min blogg dock, så jag kommer nog undan med förskräckelse och lite halv heder. Eller något.
Förlåt i alla fall.

Avdelning: Hans gnäller

Det jag egentligen hade tänkt prata om idag är Spotify. Om ni har missat vad det är så är det typ som en blandning av youtube och iTunes. Oerhört käckt.
Någon gång i slutet av förra året introducerade Karldavid Spotify för mig och visade hur ballt det var. Lite senare skickade han en "invite" till mig, vilket gjorde att även jag kunde frossa i detta fantastiska program. Vid det tillfället kände jag till typ två personer som hade Spotify.
Men man är ju aldrig först. Typ två veckor efter senare går alla runt och hajpar och pratar om hur bra det är med Spotify. Det är ju en bra sak och det är naturligt att folks datorer blir begåvade med det här programmet.
Men så rågas måttet och någon säger:
"Jag får gå hem och kolla vad det är för låt. Vad skulle man göra utan Spotify?"

Ja, tänker jag. Förmodligen ungefär det du gjorde för någon månad sedan.



Förresten tycker jag att vi borde sluta med mobiler. Dom är bara lejm.



Förresten nummer 2: Jag ska på Springsteen i sommar! Det finns bara två kommentarer på det: dyrt och kul.



Dagens låt:

Lars Winnerbäck - Stockholmskyss


Jag har alltid gillat Lasse, men av någon anledning har han såvitt jag kan minnas aldrig fått vara med här på bloggen. Men nu får han.
Vilka kändisar känner ni igen i videon? Skriv gärna en kommentar. Jag vet att ni antagligen inte gör det, men om ni vill så är det helt okej. Ni kanske får glass om ni gör det.


// Hans O.

Kommentarer
Postat av: Anna

plura, lisa, vanna, reine, ola, mikael, josefin, lasse, kristian, dogge, staffan, idde



mysvideo!

2009-01-26 @ 20:36:52
URL: http://badguyfallsinpoop.blogg.se/
Postat av: Hasse

Lasse och Hovet räknas inte... Annars fick du nog med alla jag såg också. Vilken Reine var med? Brynolfsson?

2009-01-27 @ 12:10:52
Postat av: Hasse

Nu såg jag Reine B.

2009-01-27 @ 12:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0