Min manlighet

Det vore synd att kalla mig för en riktig karlakarl. Jag gillar Tintin, löser melodikrysset, väger 70 kg och gillar bara actionfilm i måttlig dos. Jag tycker att Notting Hill är en bättre film än typ Terminator. Något som de flesta riktiga män inte kan skriva under på.
Det är bara att inse fakta: jag är helt enkelt inte en sådan som kör i 200 knyck med bilen, har en andedräkt som luktar motorolja och pumpar 100 kg i bänk.

Men å andra sidan gör jag mer manliga saker också. Jag sitter på ölhak och skriker åt fotbollsmatcher, jag har faktiskt en bil (även om den även är syrrans och inte står i mitt namn) och jag tar i alla fall de flesta tjejer i armbrytning.

Men hur som helst är jag långt, långt, långt ifrån stereotypen för manlighet. Just definitionen för manlighet kan förstås diskuteras flitigt, men det är inte dit jag vill komma.
Jag vill mest berätta att den lilla manlighet jag har vårdar jag ömt. Och igår var det svårt.

Jag satt med fyra tjejer och såg på film. Sex and the city-filmen. Det må låta löjligt, men vid några stunder vantrivdes jag av all tjejighet. Dessutom var soffan obekväm. 

Efter filmen var jag tvungen att gå in till mig och spänna min muskler framför spegeln. Sedan åt jag en blodig stek och drack bensin.



Dagens låtar:
Det blir två låtar idag, precis som utlovat.

George Harrison - Got my mind set on you


Beatles och deras medlemmar får man aldrig nog av. Här kommer George Harrison med sin gamla 80-talsdänga.
Videon är riktigt härlig och dansen efter två minuter är i en klass för sig. Jag säger bara wow.
Vila i frid George Harrison.


Oasis - I'm outta time


Den 28 januari är det dags för mig att se Oasis i Globen. Bröderna Gallagher är förstås långt ifrån sin form på 90-talet, men den senaste skivan med bandets nya stil är deras bästa på länge, länge. Frågar ni mig - och det antar jag att ni gör - är det bara Definitely maybe och (What's the story) morning glory? som är bättre.



Peace out!

// Hasse

Kommentarer
Postat av: Fabian

Noting Hill är en toppenfilm.

Jag dricker mycket hellre bensin än att se på Sex and the City.



Stå på dig yngling, stå på dig.

2009-01-14 @ 10:17:51
Postat av: Hasse

Tack! Notting hill äger.

2009-01-15 @ 17:29:48
URL: http://hansolof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0