Rökigare än gräddkola får man leta efter

Ojojoj, vad det har hänt grejer här alltså. Jag fick ett infall att baka för ett par timmar sedan och först hade jag tänkt att det skulle bli bullar, men till sist föll valet på gräddkola.
Jag är ju lite av en outsider i köket. Har grymt mycket fantasi och kreativitet, men kan också misslyckas med typ potatis. Egentligen kan man väl säga att jag är dålig.

Hur som hafver. Efter att ha inhandlat alla ingredienser började jag sätta igång med att koka kolan. Det gick jättebra, ett tag. Koket såg fint ut och jag tänkte: "mmmm, snart berikar jag världen med min fina, hederliga kola".
Någonstans där ballade det ur.
Efter kanske tio kokminuter såg jag att det var väldigt mycket rök i rummet. Då slog det mig att min lägenhet bara är begåvad med så kallad kolfiberfläkt (tror det heter så) som "rensar" luften för att sedan släppa ut den igen, i samma lägenhet som den en gång försvann ur.
Samtidigt som detta sker försöker jag titta ner i kolasmeten hur den ser ut, men det går inte för det är väldigt mycket rök. Jag flänger bort till fönstret och öppnar. Jag har ännu inte gett upp hoppet om kolan, så jag tänker "just det, jag måste ha i mandel innan den ska hällas ut". Sagt och gjort (eller tänkt och gjort) tar jag fram en skärbräda och börjar hacka. Problemet är bara att det är så mycket rök att jag knappt kan andas. Det svider i ögonen och jag förpassar mig själv och skärbrädan till det öppna fönstret. Hackandet fortsätter. Brandlarmet tjuter. Jag springer fram och viftar med en handduk. Brandlarmet slutar. Brandlarmet tjuter igen. Jag viftar och tänker "nej, nu får jag nog ge upp".
Bär bort grytan till fönstret. Stirrar ner i djupet av den.
Allt är svart.
Svart.
Svart.


Nu har jag försökt diska. Jag undrar om jag kan rädda min gryta. Så här ser den ut nu:





Så här ser Karldavid och Gonz ut nu:


(eller ja, nu och nu är väl att ta i, men för någon halv månad sedan)



Dagens låt:

Ben Folds (featuring Regina Spektor) - You don't know me


Här kommer en liten, fin radiodänga. Som man brukar säga: "Har ni inte hört den? Lyssna! Har ni hört den? Lyssna igen"

Måste säga att jag är djupt imponerad av denna inofficiella video. Vill ni se originalet kan ni kika
här!



Koka inte kola idag.

// Hasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0