Saliga äro de näspetande

En sak som jag alltid stört mig lite på är folk som tycker att det är äckligt att peta i näsan. Jag petar ofta i näsan. Förhoppningsvis inte så mycket när folk ser på dock.
Du kanske tycker att det är äckligt. Men det är du som äcklig.
Tänk efter lite.

Vad är äckligast: att man med sina nytvättade, fräscha händer handskas proffsigt med sitt torra snor och därefter gör sig av med det? Eller att man aldrig vågar komma nära det och ansamlar läskiga mängder skit i näsan?
Ni vet svaret.
Det är lite som att rensa avloppet (vilket jag måste göra snart). Det är äckligt när man gör det, men om man inte gör det blir det ännu äckligare. Fast jag tycker i och för sig inte att det är äckligt att peta i näsan.

Att peta i näsan är lite som att duscha också, tycker jag. När man duschar måste man tvåla in de mest obekväma ställen, men ändå gör man det för att bli ren. Genomgår man inte denna process kan någon börja klaga och fråga om man inte duschat på länge (jag pratar inte av egen erfarenhet. Jag luktar alltid gott).
Snart ska jag nog peta i näsan offentligt och vänta tills någon säger åt mig att sluta. Då ska jag säga: "Ska du säga som låter vidriga mängder snor ansamlas i näsan"

Tji kommer de få.



Dagens låt:

Richard Cheese - What's my age again


Det blir en fin liten cover idag. Här kommer vegascover-kungen Richard Cheese med Blink 182:s What's my age again.



Sovtajm

// Brasse

Kommentarer
Postat av: Näsbroder Lundgren

Saliga äro dina ord

2009-01-22 @ 18:56:56
Postat av: Hasse

Stort

2009-01-24 @ 14:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0