Leonardo-älskare har förmodligen problem med sin manlighet

GOD FORTSÄTTNING TILLÖNSKAR JAG ER, ALLA LÄSARE! KUL ATT HA ER HÄR IGEN!



Gillar ni Turtles?
Jag gillar Turtles, eller jag gjorde i alla fall när jag var lite yngre. Vi brukade sitta ett gäng inne hos min granne Johan och titta på inspelade avsnitt av Turtles-serien och det kändes så himla ballt.

Från början var min favorit Raphael, eftersom röd under mina första levnadsår var min favoritfärg. Men efter inte speciellt lång tid förstod jag att Raphael inte var den coolaste, utan det var ju förstås Donatello som var ballast. Dels för att han var hjärnan i gänget och uppfann saker, men också för att jag hade en Turtles-dräkt när jag var liten med just Donatello-utstyrsel som jag hade fått. En dag plockade Greggan upp plastpåken (eller bo som det egentligen heter) som hörde till Donatellodräkten och sade med bestämd ton:
"Den här turtlen har det farligaste vapnet. Han kan komma bakifrån och slå till någon i huvudet"

Jag svalde påståendet med hull och hår och reagerade inte alls över att till exempel Leonardos katana förmodligen var betydligt giftigare.

I trean på gymnasiet sprang jag och tre kompisar Gullmarsloppet i vår skola iklädda Turtles-kläder. (Gullmarsloppet är ett nio kilometer långt lopp som i princip hela skolan springer)
Både Axel och Baba ville också vara Donatello, men jag lyckades gnälla till mig den mest åtråvärda rollen. Men så fick jag också släpa runt på det mest otympliga vapnet.


Jag funderar lite över vad min filosofi som Donatello-anhängare egentligen säger om mig. Hur som helst kom jag ihåg att de flesta på dagis hade Leonardo som favorit. Det tycker jag är extremt lejm. Bortsett från att han är något som kan liknas vid ledare så har han inget annat än ett/två stora svärd. Lite stadsjeep-varning på det. De som gilalde Leonardo hade säkert problem med sin manlighet och det är såna som bara kör bänkpress gymmet och kör stora, dyra bilar nuförtiden.
Eller så slår de kvinnor.

Vissa som var lite crazy hade kanske Michelangelo som favorit - eftersom han är en enda stor jox - men det sa de nog mest för att verka speciella. De som gillade Michelangelo kanske typ lyssnar på trance och knarkar nuförtiden.

Raphael har däremot ingen tydlig karaktär, eftersom han i vissa versioner (typ tv-serien från 1987) är en skämtare, medan han i andra versioner är väldigt våldsam
(dock bör tilläggas att jag bara är bekant med just serien från 87).
Jag kommer inte ihåg exakt, men jag kan tänka att de som blev över fick vara Raphael när man lekte Turtles. Lite som att bli vald sist i fotboll.
Kan tänka att folk som gillade Raphael är lite vilsna i livet nuförtiden. Ganska snälla människor dock. Lite som Anton i c/o Segemyhr



Hur som helst. Donatello måste vara den bästa turtlen.
Jag har en teori som går ut på att alla som är med i Mensa hade Donatello som favorit i Turtles en gång i tiden.



Dagens låt:

Fleet foxes - White winter hymnal


Känner ni till Fleet foxes har ni hört den här låten. Har ni missat dem är det dags för att trycka på play.



Ska laga mat med min nya kokbok nu!

// Hansolof

Kommentarer
Postat av: Erik

skit, jag har ingen favoturtle



det säger en del om min barndom, eller hur?!

2009-01-06 @ 19:47:52
URL: http://www.eriksvedang.com
Postat av: Hasse

Jo, fast jag kom mest i kontakt med Turtles via min granne. Vi hade själva inte trean och sådant, så hade det inte varit för grannarna kanske det aldrig hänt. Sedan efter att man blivit frälst blev det ju lite böcker och Turtle-bilar och sånt... Men, Erik, jag tycker att du får skaffa en favoturtle nu! Ta Donatello!

2009-01-07 @ 00:06:47
Postat av: Erik "Donatello" Svedäng

Ok, nu har jag en! Och gissa vem! Jag känner mig lycklig och tillfreds nu.

2009-01-07 @ 10:17:21
Postat av: Fabian

Har alltid varit Donatelloist. En bra snubbe. I lila också känns jag.

Cool. En tänkare.

2009-01-07 @ 11:06:33
Postat av: Carlgren

Intressant som alltid hansolof. Dock måste jag säga att Michelangelo är min favorit, hade dock Raphael från början eftersom jag i likhet med dig hade rött som favoritfärg i tidiga år. Raphaels karaktär är ju lite tvär i senare serier och framför allt i de spelfilmer som kom. Men känner igen mig i skämtaren Michelangelo, samt att hans vapen, nunchucksen är häftiga. Raphaels Sai-vapen har för kort räckvidd :P

2009-01-07 @ 11:10:47
Postat av: Hasse

Välkommen i Don-klanen Herr Svedäng!

Ja, lila är ju som vi alla vet lite av en tjejfärg, men Don har hjälpt till att göra färgen cool.



Marjorie, du hade alltså Michelangelo som favo, men det förvånar mig inte över huvud taget. Min analys stämmer ju bra - du knarkar och lyssnar på trance!

Nädå. Men lite åt det håller. Skatepunk kan jag också tänka mig är ngt som Mich-dyrkare ägnar sig åt att lyssna på.

Måste dock erkänna att nunchucks är grymt.



Hur som haver. Det viktiga är att Leonardo är lejm.

2009-01-07 @ 14:54:08
Postat av: Anna

just typiskt dig. (skönt)

2009-01-07 @ 23:40:36
Postat av: Hasse

Aaaaö

2009-01-10 @ 11:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0