1 mars

Ifall någon undrar har jag tagit en vårpromenad vid Mariatorget idag. Med mig själv.
Jag halkade nästan en gång, men i övrigt gick det bra. Stockholm är bra gött ändå.

Såg ni Vasa-loppet idag? Det gjorde jag, och jag fick även sms-rapporter om hur det gick för Fracke, som åkte för första gången. Han gick i mål på cirkus 8,5 h.
Hur som hafver. När jag låg där i min säng och kikade på Vasan reagerade jag över att de bara filmade täten och att man inte fick se några trevliga inslag med motionärer. När loppet var över och sändningen slutade insåg jag att jag hade tittat på SVT24 och inte ettan. Lite besviken. Här går man upp på morgonen för att få se SVT1 leverera en folkferst, och så sitter man framför 24:an i flera timmar och tittar enbart på proffsen som man ändå ser varje år. Daniel Tynell vann i alla fall. Det var han värd.

På tal om längdskidor. Senast jag stod på ett par sådana var jag typ 7 år.
Men på den tiden var jag kung.
Jag och Kajsa (syrran) brukade åka runt mormors hus i Nässjö, jag var Gunde och hon var Torgny Mogren. Inget ont om Torgny, men den fördelningen vittnar ju om vem som var kung av oss två. Syrran var alltid lite avundsjuk, så av den anledningen satte Greggan en plan i verket. Han sa att det hade kommit fram en ganska maxad snubbe som hette Niklas Jonsson och att jag kanske skulle kunna vara honom framöver. Eftersom jag kände att det kanske var dags för förändring och eftersom jag älskade namnet Niklas när jag var liten (Niklas och Benjamin var mina favoritnamn) sa jag att jag nog skulle vara Nikas Jonsson i fortsättningen.
"Då är jag Gunde!" paxade Kajsa.
Snabbt som ögat reagerade jag och tog tillbaka Gunde.



Dagens låt:

Graham Parker and the Rumour - Heat treatment




// Hansolof

Kommentarer
Postat av: David

Man kan ändå inte låta bli att tycka lite synd om Jerry Ahrlin. Alltid tvåa eller sjua. Aldrig etta. Han borde ha skaffat sig någon form av psykiskt störning efter att ha varit så nära i så många år.

2009-03-03 @ 22:20:59
URL: http://davidwinsnes.blogspot.com
Postat av: Anonym

Man kan ändå inte låta bli att tycka lite synd om Jerry Ahrlin. Alltid tvåa eller sjua. Aldrig etta. Han borde ha skaffat sig någon form av psykisk störning efter att ha varit så nära i så många år.

2009-03-03 @ 22:22:27
Postat av: Hasse

Definitivt. Höll på Ahrlin.

2009-03-04 @ 08:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0