Jag vill vara grek

När jag går hem från pendeln här i Flempan går jag förbi en restaurang där det ofta är fest på kvällarna. Häromdagen när jag gick förbi var det full ståhej och jag antar att det var någon typ av fest för ett grekiskt bröllop.
Det dansades sådär grekiskt som bara greker kan och musikvolymen var hög.
Jag ville vara med. I just det ögonblicket slog det mig att våra svenska bröllopspartaj för det mesta står sig slätt jämfört med grekernas.

Se bara på detta.


Fast det var faktiskt bättre musik och fler folk som dansade.
Min granne är ju grek... Kanske skulle snacka med honom om hur han blir det. Å andra sidan har han ett ganska konstigt namn, vilket jag ännu inte lärt mig (varpå jag alltid kallar honom "Greken" när vi möts).
Hmmm, kanske ska nöja mig med "Hans O. Grek Larson". Eller vad heter man i Grekland? Kostas. Giogios. Dimitris. Angelos (Jag går mest efter det grekiska landslaget som tog EM-guld i fotboll 2004).
Hans Kostas Larson, det säger vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0