Pang, pang, pulsen

Dåligt:
Glasvegas
spelar på Debaser idag och jag ska inte dit. Hade det väldigt dåligt ekonomiskt när biljetterna släpptes och köpte inte någon biljett. Inte för att jag är något extremt Glasvegas-fan, men spelningen kan bli lite historisk, eftersom det är den första riktiga spelningen bandet gör i Sverige, så vitt jag vet.

Bra:
Köpte brie-ost på Pulsen nyss. 39,90 kr per kilogram. Känn lite på det. Jag skriver det tre gånger till för att ni ska fatta: 39,90 per kilo. 39,90 per kilo. 39,90 per kilo.
Jag gick bort till hushållsosten och jämförde. 74,90 per kilo.
Brie-osten kostar alltså 3,90 kronor per hekto.
Helt sjukt.

Dagens låt:

Glasvegas - Daddy's gone


En gång när KD var hemma hos mig gick jag runt i köket och grejade. Helt plötsligt började jag nynna på den här låten och stötte ur mig det första lätet: "oh-oh" och skulle därefter komma till "how you're my hero". Så långt hann jag dock inte, utan Karldavid avbröt mig och sa: "Är det Glasvegas?". Imponerande.

Visst är James Allan som sjunger väldigt lik Joe Strummer?


// Hansolof

Kommentarer
Postat av: David

Brie-ost är sjukt gott.



Han sjunger väldigt likt Joe Strummer.



Du har rätt i allt du skriver idag.

2009-03-08 @ 22:42:19
URL: http://davidwinsnes.blogspot.com
Postat av: Hasse

Jag funderade mest på utseendet... Kan nog inte hålla med om att sången är så lik Strummers. Men brie är gott iaf. Hmmm, ska forska vidare.

2009-03-09 @ 00:19:40
Postat av: David

Haha, det var det jag menade. Blev fel när du skrev "sjunger" i samma mening som att han var lik honom och då blev allt fel från min sida för jag skrev bara utan att tänka och så blev allt fel igen och sådär.

Sången är inte alls lik Strummers. Det är fruktansvärt olikt. Fast de är bra båda två, på olika sätt.



Forska vidare och uppdatera.

2009-03-09 @ 00:55:51
URL: http://davidwinsnes.blogspot.com
Postat av: Hasse

Uppdatera is the shit.

2009-03-09 @ 11:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0