Stand up är lejm

Var på stand up med bland andra Jonas Helgesson igår. Jag har aldrig riktigt gillat stand up, så mina förväntningar var inte så höga. Helt ärligt blev jag inte så positivt överraskad när jag kom dit heller. Stand up är, som jag ser det, ett ganska dåligt och enkelspårigt sätt att uttrycka skämt på.

Jonas Helgesson var roligast tillsammans med en snubbe från Södertörn, faktiskt. Övriga, utan undantag, drog plumpa sexskämt och förtjänade max två skrattsalvor.

Jag skulle ha intervjuat Jonas i tisdags, men vi bytte dag och bestämde ikväll istället. För några timmar sedan ringde han dock in sig som sjuk och nu blir intervjun (förhoppningsvis) av imorgon förmiddag.

I detta nu sitter jag och surfar runt för att få lite bakgrundsinfo till intervjun. Hamnade på den kristna sajten dagen.se där Jonas Helgesson blivit intervjuad. När jag ändå var inne på dagen (dagen.se alltså) tittade jag runt lite ytterligare och såg ett väldigt kul blogginlägg. Helt klart läsvärt. Klicka HÄR!
(Ni som inte gillar att konfronteras med livets stora frågor behöver inte vara rädda, det handlar inte om det. Kusten är klar!)



Idag fyller allas vår Snerik Lindeberg år. 26 blir han. Tänk om han hade vetat det för drygt två år sedan när han på msn hette: "Gammelgäddan - Snart 24".
Tänk om han då kunde veta att han skulle bli ännu äldre.
26 år.
Det är mer än 25.
Mer än 22,75 också (så gammal som jag är).



Baba kommer hit på söndag. Vi ska på Bob Dylan på måndag. Vad vi dock inte visste när vi bokade in konserten var att HV71 och Frölunda ska spela SM-semifinal i ishockey samma dag.
Baba håller stenhårt på Frölunda. Det kan bli en del motsättningar där, på måndag, mellan mig och Baba.
Jag hatar honom.

Kommentarer
Postat av: David

Jag skulle åkt på Dylan. Men så sket det sig. Det är aldrig kul när det skiter sig. Kanske säger sig självt. Klickningen var värd.

2009-03-19 @ 21:38:29
URL: http://davidwinsnes.blogspot.com
Postat av: Hasse

Klickningar är alltid värda.

Ålrajt, Dylan i Globen 2009 är ju inte som Dylan var förr, men det är ju förstås alltid en miss att inte få se en levande legend. Lycka till nästa gång!

2009-03-19 @ 23:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0